Ksenija Andrijanova iesaka: 10 baušļi siera baudītājiem - Gudrības.lv

Ksenija Andrijanova iesaka: 10 baušļi siera baudītājiem

1. Lietojiet sieru bez šaubām! Kādēļ? Siers ir lielisks neaizvietojamo aminoskābju avots. Zem sarežģītā nosaukuma slēpjas vielas, kas ir īpaši nepieciešamas organismam, bet kuras tas pats saražot nespēj. Papildus aminoskābēm sierā ir arī visaugstākais kalcija saturs, salīdzinot ar citiem piena produktiem, ka arī – ievērojams daudzums fosfora.

2. Ēdiet sieru jebkurā vecumā! Kalcijs nodrošina veselīgu augšanu pašiem mazākajiem un pasargā vecāku cilvēku trauslos kaulus. Arī pieaugušajiem gan ar aktīvu, gan ar sēdošu dzīvesveidu siers sniedz vērtīgu vielu krājumu.

3. Izvēlieties sieru starp ēdienreizēm vai kā uzkodu! Daudziem pazīstama ir situācija, kad nav laika ieturēt pilnvērtīgu maltīti un roka stiepjas pēc šokolādes batoniņa… Ir krietni veselīgākā alternatīva – dažas siera šķēles, kas lieliski remdēs izsalkuma sajūtu. Vienā siera platē var droši apvienot dažāda veida sierus.

4. Izgaršojiet sieru ar svaigiem augļiem: aprikozēm, bumbieriem, vīnogām, melonēm, saldajiem ķiršiem un citiem! Tā ir laba iespēja olbaltumvielu pilno produktu – sieru – papildināt ar ogļhidrātu un vitamīnu avotu – augļiem!

5. Lietojiet sieru ar dārzeņiem un riekstiem – tie kopā veido ārkārtīgi veselīgu kombināciju! Interesanta un vērtīgām vielām bagāta uzkoda ir dažas siera šķēles un riekstu sauja – tie papildinās siera aminoskābes ar vērtīgām taukskābēm.

6. Baudiet sieru ar liesu gaļu, tādā veidā nodrošinot sev kārtīgu olbaltumvielu devu.

7. Atcerieties par alternatīvām piedevām maizes vietā! Bērnības iecienītā kombinācija – baltmaize ar sviestu un sieru – nav pats veselīgākais variants. Sieru labāk variēt ar kvalitatīvu rupjmaizi, sausmaizītēm, pilngraudu krekeriem, papildinot to ar svaigiem dārzeņiem.

8. Ēdiet mīksto, negatavināto sieru salātos! Atcerieties, ka mīksto, negatavināto sieru vislabāk patērēt ar lielu daudzumu svaigu dārzeņu salātu. Krējuma, majonēzes vai eļļas vietā labāk izvēlieties citrona sulu ar garšaugiem.

9. Lietojiet sieru ar tējām, vīnu, alu! Pievērsiet uzmanību, ka ar kafiju nepieciešams uzmanīties, jo kofeīns var traucēt kalcija uzsūkšanos. Pētījumi gan pierāda, ka tas nenotiek lielos daudzumos, līdz ar to dažreiz neliedziet sev tasīti kafijas ar sieru. Lai vai kā – aizrauties nevajadzētu. Visam jābūt ar mēru.

10. Ēdiet sieru dienas otrajā pusē! Sieru kā olbaltumvielu dabas produktu vislabāk ēst otrajā dienas pusē (launagā vai vakariņās) vai kā uzkodas starp ēdienreizēm.

Starp citu, cilvēkiem ar laktozes nepanesību nereti šķiet, ka tiem ir liegts baudīt siera priekus. Viss ir daudz labāk! Ieteicams vērst uzmanību nogatavināto sieru virzienā. Sierā, kas ir nogatavināts ilgāk par 40 dienām, laktozes nav.

10 siera baušļus iesaka uztura speciāliste Ksenija Andrijanova un trikatasieraakdemija.lv.
Foto: pixabay.com

Leave a Reply

%d bloggers like this: