Populārā Dikāna diēta - Gudrības.lv

Populārā Dikāna diēta

Pasaulē plaši pazīstamo Dikāna diētu radījis franču ārsts – dietologs Pjērs Dikāns, kurš klīniskās dietoloģijas sfērā darbojas 45 gadus. Dikāna diēta ir uztura metodika, ar kuras palīdzību no liekā svara iespējams atbrīvoties dabiskā veidā un uz neatgriešanos.
Lai arī zemāk tiks aprakstīti Dikāna diētas pamatprincipi, jāņem vērā, ka katra cilvēka ideālais svars ir jānovērtē un jāizanalizē individuāli, tāpēc, ja tu tiešām vēlies labus un paliekošus rezultātus, nekaitējot savai veselībai, vērsies pie uztura speciālista! Šis ir tikai ieskats, lai saprastu, kā darbojas Dikāna diēta.

Iepazīstoties ar katra konkrētā klienta/pacienta dzīvesstāstu, slimību vēsturi, ģimenes stāvokli, u.tt.. tiek izstrādāts individuāls svara zaudēšanas plāns, kas sastāv no četrām fāzēm, kuru ilgumu nosaka individuāli. Diētas programma piedāvā 100 dažādus produktus, no kuriem 72 satur olbaltumvielas, bet 28 no tiem ir dārzeņi.

Pirmā fāze – Uzbrukums

Kā jau minēts iepriekš, katram pacientam šīs fāzes garums tiek noteikts individuāli, taču caurmērā:
lai zaudētu līdz 10 kg – Uzbrukuma fāze ilgst 3 dienas
Lai zaudētu 10 – 20 kg – 3-5 dienas
Lai zaudētu 20 – 30kg – 5-7kg
Lai zaudētu 30kg un vairāk – 5-10 dienas
Visu šo laiku būs jāpārtiek no tīra proteīna.
Kopumā Starta/uzbrukuma fāze ļauj zaudēt 2 – 6 kg liekā svara.

Produkti, kas jālieto uzbrukuma periodā (tos var ēst līdz iestājas sāta sajūta, neuztraucoties par porcijas lielumu):

Aknas, nieres, kā arī teļa un liellopa mēle;
Liesi putni, gaļa un zivis (gatavot ēdienu no šiem produktiem vajadzētu, nepievienojot taukvielas, kā arī jāatsakās no ādas);
Jūras produkti;
Liess, dabīgs šķiņķis;
Vistu olas;
Attaukoti piena produkti (ne vairāk kā 800g dienā);
Šķidrums (ūdens, zāļu tēja, kafija, diētiskā kola) – 2 l;
Garšvielas (sinepes, sāls, etiķis);
Citrons;
Marinēti gurķi;
Auzu un kviešu klijas ( 2 ēd.k. un 1 ēd.k. attiecīgi).

Otrais etaps (pārmaiņas), kurā augstākminētajiem produktiem jāpievieno dārzeņi kā:

Redīsi;
Gurķi;
Tomāti;
Sparģēli;
Spināti;
Pākšu pupiņas;
Selerija;
Kāposts;
Kabacis;
Baklažāns;
Paprika;
Bietes un burkāni (tos var ēst tikai dažreiz);
Šajā posmā pārmaiņus jāievēro dienas, kad uzņem tīrus proteīnus ar dienām, kad tiem pievieno dārzeņus.

Šajā etapā Dikāna diētas shēma ir:

Ja jāzaudē līdz 10kg – 1:1, 2:2 vai 3:3

Ja jāzaudē 10 – 20kg vai 20 – 30kg – 5:5

Papildus ikdienas uzturam var lietot pāris jebkuru produktu no zemāk minētā saraksta:

Attaukots kakao – 1 t.k.;
Ciete – 1 ēd.k.;
Sojas saldais krējums – 2 ēd.k.;
Saldais krējums 3-4% – 1 t.k.;
Augu eļļa – neliels daudzums (lieto tikai produktu apcepšanai);
Liess siers – 30g;
Sarkanais vai baltais vīns – 3 ēd.k.;
Kečups – 1 ēd.k.;

Tāpat savā ēdienkartē drīkst iekļaut šādus produktus:

Želatīns;
Agars;
Aļģes;
Ķiploks;
Mazkaloriju dzērienus (ja kaloritāte nepārsniedz 1 kcal uz glāzi);
Cukura aizvietotāji;
Pipargurķīši;
Adžika;
Sojas mērce;
Etiķis;
Sinepes;
Jebkuras garšvielas;
Beztauku sausais piens;
Dabīgi zivju konservi;
Krabju nūjiņas ( ne vairāk kā 8 gb. dienā);
Tofu siers;

Trešais etaps (nostiprināšana)

Šī posma garums atkarīgs no zaudēto kilogramu daudzuma (uz katru no tiem pienākas 10 nostiprināšanas dienas).

Pirmo dienu uzturam jāpievieno:

Augļi (izņemot ķiršus, banānus un vīnogas) – 1 porcija dienā;
Maize – 2 šķēlītes dienā;
Nogatavināts siers – 40g;
Cieti saturoši produkti (makaroni, kukurūza, rīsi, kartupeļi utt.) – 2 porcijas nedēļā;
Trešais posms paredz nelielu pielaidību – divreiz nedēļā vienā no rīta vai pusdienlaika ēdienreizēm drīkst iekļaut jebkuru ēdienu (pat kalorijām visbagātāko). Tomēr “svētku” dienas nedrīkst sekot viena otrai.

Reizi nedēļā (piemēram, ceturtdienās) jāēd tikai proteīni.

Ceturtais etaps ( stabilizācija)

Šis posms paredzēts iegūtā rezultāta stabilizēšanai. Ēst var gandrīz jebko, tomēr reizi nedēļā jāievēro proteīna uzlādes diena. Katru dienu jālieto auzu klijas. (3 ēd.k.)

Svarīgi! Dikāna diētas apraksts veidots pēc interneta resursiem, tāpēc tam ir tikai informatīvs raksturs!

Foto: pixabay.com

Leave a Reply

%d bloggers like this: